PETE SEEGER EMLÉK LÁTOGATÁS - Vacsora meghívás

Elérkezett a Pete Seeger emlék látogatás utolsó napja és zenés alkalma. Pete baráti köréhez tartozó család vacsorára várt ahová hangszert is vinni kellett. Mint azt megtudtam a hasonló alkalmak rendszeresen megrendezésre kerültek és ezek össze kovácsolták a társaságot.Hol a Ferencék adtak helyet ilyen összejöveteleknek, hol egy másik család. Havonta egyszer pedig a Sloop Clearwater közösségi házban volt rendszeresen találkozó. Mielőtt a meghívásra mentünk volna a közösségi házba mentünk és ez egy nagyszerű alkalom volt, hogy elbúcsúzzak ettől az épülettől és rengeteg fényképet készíthessek róla. Susannak volt kulcsa, így gond nélkül bemehettünk.

Mielőtt erre sort kerítettünk volna, Ferenc volt olyan kedves és délelőtt elvitt autóval a dokkba, ahol Pete volt hajóját renoválták ami bizony nagyon rossz állapotban volt. Fájó szívvel láttam, hogy szinte semmi nem maradt meg a régi deszkázatból és bizony nagyon sok pénzre lesz szükség amit adakozással gyűjtenek össze.Ezt a Pampkin fesztiválon ahol a Feritől kaptam a Woody Guthrie pólómat kaptam tőle ajándékba már láttam a jelét, de a valóság lesújtóbb volt.

Fájó szívvel búcsúztam a hajótól az vigasztalt, hogy Pete hajdan volt hajóját éppen megmentik a jövő számára.

Innen Ferenc elvitt Woodstockba amiről köztudott, hogy híres fesztivál rendező hely nem csak a folk zenében. Hangulatos kis város és itt ebédeltünk. Végre a városba kaptunk pár darab képeslapot amiből párat elrontottam ezért Édesanyámnak, Öcséméknek és még egyet sikerült feladni. Öcsém irányító számát fejből rosszul tudtam és az sosem érkezett meg számukra, a másik kettő 24.én megérkezett a címzettekhez.Az USA-ban nem divat a képeslapozás és bizony nem volt könnyű hozzá jutni.

Woodstock után irány New York, Beacon ahol még egyszer találkoztunk a Clearwater közösségi házzal és mivel ott találkoztunk Susannal akinek vot kulcsa az épülethez fényképezhettem kedvemre, mindent alaposan megnézhettem és magamba szívhattam.

Mikor fájó szívvel utolsó pillantást vetetten az épületre nem éreztem igazán jól magam. Útközben felvettük Lydiát és rövid autózás után megérkeztünk Beaconba a családhoz akik kedvesen fogadtak bennünket és nem sokára sor került a vacsorára. Természetesen erről nem készült felvétel.A férfi családfő megmutatott néhány emlék tárgyat ami Pete Seegertől megmaradt számára. Köztük volt az a sing Woody Guthrie LP ami nekem is megvan otthon és amely a szerelem kezdete volt! Ilyen kicsi a világ! Jót beszélgettünk aztán előkerültek a hangszerek is. Kötetlen légkörben nem koncert jellegű zenélés folyt egész este. Előre haladott időpontban oszlott fel a társaság és későn érkeztünk Reddingbe. Örömmel búcsúztam ezzel az estével a zenei programoktól amiből a Seeger ház megtekintése nem sikerült.A beszélgetések egyikén kiderült, hogy Ferenc hiába küldött tervezett látogatásomról értesítést Pete lányának, mert közel két hete egy másik államba utazott és nem olvashatta el a küldeményt! Ebből az következett, hogy nem is válaszolhatott rá, mert nem kapta meg. Jelzése nélkül pedig tiszteletbe tartja mindenki, hogy bejelentkezik, mert a lányuknak nem lenne magánélete a sok kellemetlenkedőtől. Ilyen véletlenen múlt, hogy ez az egy programom nem jött össze. A szorgalmi utat viszont lefényképeztem.